Pizzareklam gör att jag går ned till en pizzeria och tjackar in mig på:
“- en calzone dubbel special allt inklude kompis!”

Chips reklamen får mig att hasta till Coop och hänga i snackshörnet i valet och kvalet mellan 300 gr eller 500 gr chips. Och våndas över om jag orkar gå tillbaka till kyldisken som ligger en jävla kilometer bort och styra upp gräddfilen till dippet. Hur svårt är det att ställa en liten minikyl fylld till brädden med gräddfilar i direkt anslutning till chipsen?

Men får tampongreklam verkligen någon att köpa tamponger? Är inte det egentligen en produkt som man antingen behöver eller inte behöver? Läs Kvinnor/Män där. Är inte det reklam som till sin natur är helt jävla meningslös? Bortkastade pengar? I och för sig förklarar det den dåliga reklamen, spela in skiten i ett land och sedan dåligt dubba det till alla språk.

Och vad är det för scenarion de alltid langar fram? På resande fot i ett främmande land, på väg till en konferens etc…Nu är inte jag en mästare på den kvinnliga kroppen (annat än att jag hittills inte fått några större klagomål när jag i mina dagar fått lägga handen på en kvinnas kropp) men inte fan poppar mensen upp som gubben i lådan? De flesta kvinnor har väl koll på ungefär när i månaden mensen behagar dyka upp? Plus minus någon dag sådär.

Behöver vi verkligen se “shit jag har ingen tampong åh vilken katastrof” situationer, dvs kvinna utan tampong? Andra branscher visar inte det. Tex toapappersbranschen… när såg man senast en person sitta på muggen utan papper? Där är det två gulliga jävla kattungar som leker med en toappapersrulle. Aldrig att man får se en person livrädd för att ställa sig upp därför att han/hon har skitstänk på kläderna, eller en medelålderskvinna som inte kan byta till baddräkt för att hon inte hade något papper att torka sig med.

Och vad är prylen med att de sänker ned dem i vattenglas, vad vill man visa? Att de kan suga upp? Tacka fan för att de ska suga upp! Det är liksom hela konceptet.

Och varför blått vatten?


Andra bloggar om: , ,

Loading

12 Replies to “Tampongreklam…”

  1. Jag tror att fler än du anar får överraskningar lite nu och då, vissa fler överraskningar än andra 😉 Blått vatten? ptja.. för att ni män kollar på tv och skulle förfasas över något som ens har en svag liknelse med blod? Det kan ju inte vara för vår skull, vi vet hur det ser ut egentligen redan

  2. Klart de måste göra reklam så de kan visa att just deras tampong är SÅ mycket bättre än någon annans. Att den faktiskt kan suga upp en kopp blått vatten SÅ mycket fortare än någon annans.
    Blått vatten, ja det är väl samma sak som att bäbisar i reklam kissar blått. Det måste se frääächt ut, inte verklighetstroget. 🙂

  3. Hmm, tycker de flesta mataffärer (dom jag går till iaf) har börjat ha en liten kyl med gräddfilspaket precis vid chips/dipp hyllan.

    Får väl hoppas att detta fenomen sprider sig till din coop också.

  4. Stefan bliiir du inte ens liiite sugen på att köpa ett litet blått blommigt paket till frugan med maximal uppsugningsförmåga och by the way släng i ett paket bindor med vingar när du ändå är i farten 😉

    Hon kommer bli sååå glad över att du så ogenerat shoppar loss bland mensprodukterna 🙂

  5. Alltså en quinna som drabbas av ett smärre blodbad en gång i månaden skiter nog fullständigt om vattnet i glaset på reklamen är blått, grönt eller neonrosa. Man måste ju likt förbannat skaffa de där svindyra grejerna för att man blivit begåvad med att blöda lite titt som tätt.
    Subventionera grejerna for fuck sake! DET borde dom lägga reklampengarna på istället.

  6. samson ! ! ! Ta mig fan. De borde vara gratis. Inget snack om den saken…men det är väl för att det inte är männen som drabbas som det kostar.

  7. Kan lugnt konstatera att jag är helt nollställd när det gäller när det är dax för mig. Därför har jag alltid med mig tamponger. Bor i min lilla skalman-necessär i min väska.
    Jag har ju såpass mkt koll att jag inte försätter mig i situationen “måste-åka-hem-på-lunchen-i-taxi-å-byta-kläder” längre.

    Men jag håller med om att reklamerna är totalt onödiga. Dom kommer inte uppfinna nån ny revolutionerande variant. Jag menar vad kan dom göra? Färga dom rosa? Eller tillsätta parfym, som i USA? Kommer aldrig funka här….

Comments are closed.