…var god vänta.

du är samtal nummer 24, var god vänta.
du är samtal nummer 24, var god vänta.
du är samtlat nummer 23 var god vänta….

Efter 34 minuter lyckas man stiga upp i graderna så att man är samtal nummer 5…

…o c h…

…då kommer informationen om att det tar cirka 15 minuter innan man få svar.

Wtf?

Varför säger de inte när jag är samtal nummer 24 att det kommer att ta en mansålder innan jag får reda på att jag måste vänta ytterligare 15 minuter efter min död innan någon pucko ids svara på varför nätet inte funkar?

Vad är det för fel på alla dessa jävla helpdeskar? Vilka är det de hjälper? Jag får fan aldrig någon hjälp..annat än hjälp att inse att de är korkskallar allihop.

*morrar*

5 Replies to “Du är samtal nummer 24…”

  1. Framför allt är det riktigt irriterande när de inte kan estimera ungefär hur lång tid man ska sitta i kö redan från början. Nej nej, man måste sitta och vänta med telefonen i örat som en mongo istället för att kunna lägga den ifrån sig och käka en fylld paprika eller nåt.

  2. Även om jag förstår din ilska, måste jag säga att den nog tyvärr är lite missriktad.
    Som fd supporttekniker kan jag säga att dom stackars teletubbies som sitter och svarar i telefonen med all säkerhet är lika stressade och irriterade som du av köerna. Men oftast är det tyvärr så att något stort bolag hyr in ett callcenter någonstans med villkoren “ni får ha så och så många agenter, inte mer, oavsett hur mycket det ringer!”
    Allt är givetvis en kostnadsfråga.

    Jag blir fortfarande kallsvettig då jag tänker på några av dom kontrakt vi hade på callcentret jag jobbade på. Vissa bolag sket heligt i vilken service dom gav kunderna. En av dom större internetleverantörerna vi hade som kund hade ofta en kö på ca 30-40 kunder. När vi påpekade att bemanningen måste utökas, svarade dom bara att vi skulle prata fortare, alternativt lägga in en spärr i växeln så att den inte tog emot fler samtal. Resultatet blev förstås att vi hade konstant kö. Så fort man la på luren hade man en “clearing time” på 6 sekunder, sen ringde det igen. Den konstanta kön gjorde förstås att kunderna var sura och irriterade när man väl svarade, så det var inga roliga arbetsdagar det kan jag lova.

  3. Annat var det förr! (eller hur fan var det förr med det där egentligen? men inte hade man nummer 34 iaf)
    Hatar kundservicar/annat outsorcat bajs.

  4. Det är bara så hjärndött med telefonkö.
    När man ringer den lokala vårdcentralen talar de om den antagna väntetiden och som alternativ till att sitta och vänta ber “rösten” att man ska knappa in sitt nummer så ringer de upp i turordningen, fungerar skitbra. Det borde väl gå att göra så var som helst?

  5. Skogan “käka en fylld paprika” hahahaha…bara sådär liksoam. lite crazy lite spontant

    😉

    anonympus jo så är det ju. Jag vet att det inte är personen i telefonens andra ändens fel…och det är inte heller det jag skriver. Utan systemet som suger med utlokaliserade helpdeskar- Men återigen bevisar det bara min tes att skitföretagen som utlokaliserar sin service fullkommligt skiter i sina kunder och bara är ute efter att rövknulla desamma.

    Så egentligen inget nytt.

    Det borde INTE vara en kostnadsfråga

    😉

    MaZa förr verkade om inte annat i alla fall allting fungera

    *kollar bakåt med ett rosa nostaligiskt skimmer-glasögon*

    Sir Realistic Precis så ska det fungera. Då kan man göra som Skogan och smaska i sig en paprika med valfritt innehåll

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *