…skitsent men bara en gång.
*ring*
– Hallå?
– Hej. Det här är Pascal från Swedbank.
– Ok?
– Ja är det Stefan jag talar med?
– Öh…ja?
– Har du tid en minut?
– Jag har en fråga…
– Öh…visst
– Jag undrar vad Swedbank vill mig klockan åtta på kvällen?
– Ja hehe…vi ringer fram till nio.
– Ja du det var inte svaret på min fråga. Dina arbetstider skiter jag fullständigt i. Vill ni mig något så ringer ni mig på kontorstid. Eller så kan väl jag ringa dig hem när jag börjar mitt arbete imorgon klockan sju.
– Ja det var inte meningen att störa…
– Klockan åtta på kvällen stör man varenda käft om syftet är att sälja något skit.
– Då du inte verk…
*klick*
Helt jävla ärligt, vad är det för fel på idioterna på banken eller skitföretagen som köper in sådan här “tjänster”. Jag vill inte att ett jävla pucko ska ringa mig hem på kvällen sekunderna innan dubbelavsnitt av Ugly Betty och sabba min highlight of the fuckin week. Gaaaaaaa!!! Det är så jävla korkat att tro att folk köper banktjänster eller vill boka in tid med en “personlig bankman” läs; en person dedikerad att fucka upp din ekonomi, på kvällen.
Vill jag banken något så ringer jag väl dem? Eller går in på hemsidan och skickar ett mail! Jag vägrar tro att det finns en bank som verkligen vill att jag ska ha en bra ekonomi. Kanske mycket pengar hos dem. Nä! De vill endast ha en lifelong jävla kund så de kan ränta ur en så som man karvar ur en kiwi.
Fan nu måste man nästan byta bank…
Så rätt, så rätt. Känns också skönt att du fattat vad bankerna egentligen vill få ut av en – dvs innanmätet 😉
idun’s last blog post..Popping
http://www.warpdrive.se/51985
beerbelly’s last blog post..Mellandag
De som säljer mobilabonnemang då? Eller tvättmedel? *jaa…jag vill köpa tvättmedel NU! vaddå söndagsmiddag, låt oss gå igenom mitt tvättmedelsbehov! ”
Här samlas ungarna med tindrande ögon för att höra mej avrätta den stackars intet ont ananade telefonförsäljaren (ok, avrättar bara de med påstridig dialekt, de övriga krossar jag ).
Fast alltså. Det är ju inte deras fel. Dom som ringer. Dom gör fan bara sitt jobb…
Jag brukar kort men bestämt säga att jag inte är intresserad och att de inte ska slösa sin dyrbara tid på mig. Det brukar ta max trettio sekunder att avsluta samtalet, utan att behöva bli förbannad.
mymlan’s last blog post..h som i?
idun eller hur? och så står man där barbackad på bar backe, skrynklig
😉
beerbelly ahahahahahah!!! vilken hjälte!
vardagsprotest som bäst liksom!
Raggoparden de är alla samma skrot och korn!
mymlan jag vet. man har ju jobbat som en sådan själv
fast jag ringde aldrig på kvällarna…eller gjorde jag det? Nu när jag tänker efter så…
😉
Jag brukar ge luren till den minsta i familjen om försäljaren inte godtar ett vänligt nej tack!
“hallå?” hej? glass? hej? hej? hej? hej? glass? hej?”klick”
Det är underbart med människor som sågar sig själva. 🙂
mymlan’s last blog post..mymlan modebloggar
Jag älskar Warpdrive!! Det där var helt klart en hämnd i världsklass 😀
Steffo det spelar ingen roll om du byter bank för är det inte banken så är det din morgontidning som ringer, eller Telia eller nån annan jävel. Att påpeka att man har hemligt nr hjälper inte heller eftersom de inte har en aaaaning om det kommer sig att datorn valt just mitt nr. 👿
Det roligaste med inlägget var att han hette Pascal.
Min sambo tacklade telefonförsäljarproblemet så här:
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.351208
Aj now de fiiling!