Herrejösses!
De vänner av ordning som brukar frekventera denna eminenta tystlåtna blogg med förkärlek för milda och genomtänkta ord blir nog en smula förfärade över ovanstående krafttryck. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för det obehag de må framkalla. Vi är ytterst ledsna över om några av våra kära besökares dag blir förstört.
Det är nog ingen överraskning över de åsikter vi hyser om it-bolaget comhem ab, vars paroll och affärsidé kan sammanfattas i “vi bryr oss visst….så länge det gäller pengar”. Allt annat är nog att betrakta som en organisation som löpt amok. Den ena handen vet inte vad den andra gör.
Häromveckan bad jag om en ny digitalbox eftersom den jag hade fått var defekt. Enligt person A i helpdesk så var det inte comhems policy. Mot sådant biter inga argument. Jag blev erbjuden en ful liten returadresslapp för att skicka in skiten för reparation. När drygt 14 dagar hade passerat ringde jag in på nytt för att påpeka att jag inte fått ngn returposthistoria. Den här gången fick jag prata med person B som sa ungefär “men är boxen trasig måste du självklart få en ny”, varpå jag hänvisade till comhem ab´s policy – vilket person B fnös åt. Hon lovade mig att hon skulle ordna en ny digitalbox.
Och med tanke på att inget har fungerat alls när det gäller tevbiten med comhem så sa jag bara matt
– Ok, men vad gör jag med den defekta boxen?
– Jag kopplar dig vidare så får du ta det med postavdelningen.
– Glöm att jag vill bli kopplad i erat sargassohav till televäxel. Vi gör så här. Du har mina uppgifter, du har säker en dator och ett emailkonto – skicka iväg ett mail till postavdelningen att de får fixa fram en jävla returadresslapp för jag vägrar betala någon form av porto för den här skiten.
– Ja så kan jag göra. Jag behöver ditt telefonnummer dock.
– Varför det?
– För att…öh.
– Precis, du eller någon annan hos er behöver inte mitt telefonnummer för att skicka hem en liten adresslapp till mig. Ni behöver en adress. Den har ni.
Det dock comhem inte har är transparens, vett och någon form av vettig logg. Nu sitter jag med en trasig digitalbox, ett nytt som ligger på posten OCH en returadresslapp där jag ska beskriva vad felet är SÅ att de kan laga den FÖR att därefter SKICKA hem den till mig. Summa sumarum sitter jag plötsligt med 2 jävla teveboxar OCH äger enbart en teve!
Och om någon tror att detta är slutet på historien så kan jag bara meddela om att med den nya boxen följde en ny faktura…
Detta är post 7 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig på!
Sen är vi kvitt!
Här följer ett hett tips från Kraschkurs:
Sitt framför datorn med ett notepad dokument öppet framför er när ni ber om hjälp. Överst i dokumentent skriver du med versaler “.LOG”. Sen fyller du i EXAKT allt vad de säger och vad de heter. Har underlättat kraftfullt för mig.
Läs även andra bloggares åsikter om comhem, internet, kund, rövknull, comhem ab, kundtjänst, reklam, skitföretag, tjuvar och banditer, telefonkö, Comhem, reklam, kukföretag, kundsupport, service, sugbloggen, digitalteve, inkompetens, utsugare, comhem suger, comhem skitbolag, kundtjänst, com hem, com hem ab, bredband, telefoni, it, data