Det tog mig 5 minuter att komma fram till meddelandet:

“Ditt samtal är nu placerat som nummer 1″

Sen tog det 30 sekunder för idioten att koppla bort mig (och förmodar jag dra iväg på lunch) . Och allt jag bad om i en trevlig ton var ” Hej jag skulle vilja ha fakturakopior för detta år”.

– Hela 2009?
– Ja tack.
– Alla månader
– Ja fram tills nu alltså.
– Eh…vänta lite

*klick*

*tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut*

Gnnnn!!! Ringer igen. Klickar mig i blint raseri fram och möts av:

– Vad kan jag hjälpa till med
– Jag skulle vilja ha fakturakopior, med behärskad dov lågmäld ton.
– Ditt kundnummer?
– 0123456789

(och för 20:e gången idag anger jag det)

– Tack, då kopplar jag dig vidare
– Öh…vän…

*tut*
*tut*

Men den här gången försökte jag ha is i magen och chillade i 2 minuter. Döm om min förvåning när jag plötsligt hör en röst i andra änden.

– Hej vad kan jag hjälpa till med?
– Ja det beror på vart jag har hamnat. Jag vill ha fakturakopior.
– Då ska du inte ringa detta nummer. Man får inte smita före i kön!
– Vad pratar du om?
– Du har kommit till felanmälan.
– Och hur har jag gjort det menar du?
– Öh…
– Låt mig formulera om frågan. Vilket nummer har ni in till helpdesken på er hemsida?
– 0771-550000
– Och vilket nummer påstår du att jag har ringt?
– Eh…
– Precis det finns alltså inget sätt för mig att smita igenom någon kö. Sen att ni internt kopplar mig fel till varandra är väl knappast något jag kan lastas för. Dessutom insinuerar du att jag ska veta vilka val jag ska göra för att snabbare glida igenom kösystemet. Är du på riktigt eller?
– Ok. Strunt i det…vad har du för kundnummer
– Igen?! Jag har precis angett det. Ja ja…0123456789
– Vad gäller ditt ärende?
– Jag vill ha fakturakopior för hela 2009
– Glöm det ( ja han uttryckte sig verkligen så)
– Va?
– Vi skickar inte fakturakopior för hela året.
– Varför inte?
– Vi gör det inte.
– Men det måste finnas en orsak. Om det är en kostnadsfråga så är det bara att langa på avgift.
– Nej fakturkopiorna är gratis men vi gör det helt enkelt inte.
– Jaha och hur ska jag få tag på dem då jag behöver dem?
– De ska finnas på mina sidor.
– Ska finnas?
– Ja.
– Vet du att de finns där eller sitter du bara och gissar. Jag har roligare saker för mig i livet än att logga in på en obskyr ickessida för att se att ni enbart listar upp skit.
– Jag har varit kund här.
– Och det betyder? ( med flit sket jag i “varit kund”)
– Eh…
– Ingenting. Du vet alltså inte. Kan du logga in och kolla att mina fakturor ligger inne på kundsidan. Om de gör det så har jag inga problem med att logga in och plocka ut dem. Men jag gör det inte på din lösa antagning att “de ska finnas där”. Dessutom har jag inte ens ett lösenord.
– De ska finnas på dina fakturor.
– Som jag alltså har…vartdå någonstans?
– På dina sidor.
– Som jag inte kommer åt för att…?
– Vänta lite då, suckade han då moment 22 polletten till slut föll ned.
– Javisst, sa jag glatt och kände mig som värsta superpedagogen som medelst smidigt enkel lirkning får även den slöaste av alla i en skock att fatta läget.
– Öh…det verkar bara som om fakturorna listas 8 månader. Det är felanmält ser jag.
– Och alltså kan jag inte plocka ut alla fakturorna för detta år.
– De kan du beställa via telefon.
– Ok och då menar du att detta samtal då handlar om?
– Jag kan skicka de tre första månaderna till dig.
– Det vore bra men kan du inte skicka alla samtidigt.
– Som jag sa “glöm det”. Vi gör det inte.
– Så de måste jag logga in för att själv printa ut?
– Precis.
– Ok jag fattar. Tack för hjälpen.
– Tack.

Till snubbens försvar så var det lunchtid och förmodat lågt blodsocker. Till comhems försvar så finns det inget försvar…

Detta är post 14 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig på!

Sen är vi kvitt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

8 Replies to “Comhem går bort 14”

  1. Ja jävlar. Jag blir mer och mer förtjust i min lokala leverantör med skyhöga priser och halvslöa hastigheter. Ett par minuter i telefonkö eller så traskar man ner till kontoret och vägrar gå därifrån förrän man fått hjälp. De gånger jag har haft allvarliga problem har det antingen inneburit byte av modem (tog en kvart) eller varit på grund av klantskalle (dvs jag) som kommit åt standbyknappen på modemet.
    Jag sympatihatar dock comhem av ren solidaritet.

  2. Du har aldrig funderat på att göra sådant här för andra mot betalning. En proffssupport för att hantera comhemsupport? Ett samtal där du företräder 100-tals kunder på en gång.

  3. Jag har läst posten typ 5 ggr nu å jag tror inte mina ögon, Haha detta låter som ett fall för uppdrag granskning. Ska läsa resten också.

  4. Jag beundrar ditt tålamod, själv hade jag blivit galen. Kul teori om att den griniga rösten på andra sidan led av lågt blodsocker 🙂
    Det måste vara ett fruktansvärt tråkigt jobb, att jobba med kundservice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *