Fatta att ComHem AB för varje fakturakopia jag vill ha skickar ett kuvert, ett A4 ark stort papper med mina adressuppgifter och min faktura i. Jag beställde fakturor för dec, jan och feb och fick hem 9 papper. Nio jävla papper! På deras eminenta “mina sidor” finns bara alternativet klicka här för att beställa hem fysiska papperskopior. Hur jävla svårt ska det vara att peta in funktionen “vill du ha en pdf-kopia”. Hur jävla svårt ska det vara!? Swedbank fixar det, posten fixar det, i princip varenda jävla tjänst och site som finns ute fixar att peta in de få rader kod det innebär att erbjuda kunden en egenhändig printing från sin egna skrivare.
Nej inte ComHem AB inte för vi är dumma i huvudet och efterblivna!
Detta är post 18 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig på!
Sen är vi kvitt!
Läs även andra bloggares åsikter om comhem, internet, kund, rövknull, comhem ab, kundtjänst, reklam, skitföretag, tjuvar och banditer, telefonkö, Comhem, reklam, Mymlan, kukföretag, kundsupport, service, sugbloggen, digitalteve, inkompetens, utsugare, comhem suger, comhem skitbolag, kundtjänst, com hem, com hem ab, bredband, telefoni, it, data
hahaha.. jag måste bara berätta min senaste com hem-upplevelse. En kväll när Josh skulle titta på sin skitviktiga hockey så funkade inte det, alltså ringde han kundtjänst. Efter en halvtimme kommer han fram och får iofs hjälp, men också en kommentar om att så kan det gå när man har en så gammal digitalbox som vi har. (den är fem år gammal). För att detta inte ska hända igen så loggar jag in på mina sidor och beställer en ny box och binder avtalet igen. Ett par dagar senare ramlar det in ett nytt programkort. Lite fundersam så ringer jag också till dem och frågar hur det här kommer sig och det visar sig att jag numera har inte bara ett, utan två likadana abonnemang. Sursnubben i telefon undrade hur jag hade beställt den nya boxen och svarade när jag förklarade hur att ja, det är bättre att ringa om man orkar telefonköa, för det är så lätt att göra fel på webben. (konstigt eftersom det bara fanns EN knapp.. “beställ”, felet ligger nog snarare i att de har glömt lite saker) Hur som helst så säger han att vi måste säga upp det gamla(!) abonnemanget så jag blir kopplad till “uppsägning”. Där får jag prata med en hemskt trevlig människa som säger ojsan hoppsan och säger upp det nya abonnemanget och berättar att jag får ju en månad gratis nu när jag har bundit upp mig och boxen är ju redan på väg.
Två dagar senare kommer boxen. Ännu två dagar senare kommer en box till.
@Drottningen – Hahahahah! Vänta bara tills jag berättar hur många modem jag har hemma …to be continued 😉
men jag vågar inte hämta ut båda ju, man måste skriva på och jag antar att det skickas tillbaka till comhem
@Drottningen
Hämta ut båda, och skicka sedan ett brev till deras support där du föklarar att du inte förstår vilket modem de vill att du ska använda. Brev är en utmärkt kommunikationsform.
Haha… underbart!! Hoppas det löst sig/löser sig med sajterna också, annars får du ge ut en liknande bloggpost om webbhotellet!
Jag hämtade båda, men jag vågar inte kontakta dem igen. Kommer de på mig så får jag väl spela dum och så får de tillbaka sin box.
Jag tror less is more vad gäller kommunikation med com hem 😉
Även jag har haft och har fortfarande mina strider med ComHem (får inte in något annat i huset där jag bor).
Senaste var i förra veckan då jag helt plötsligt inte hade något internet. Så jag ringde upp kundtjänst och fick vänta 20 minuter och sen bli bortkopplad. Ringde upp igen och fick köa en halvtimme. Väl framme förklarade jag mitt problem och han sa att det inte var något fel, allt såg bra ut men att han skulle testa att starta om alltihopa. Han bad om att få mitt mobilnummer så han kunde ringa upp mig och sedan kopplades jag bort igen. Han ringde upp på mobilen och bad mig stänga av modemet och sedan började han ropa “hallå…? hallå?” hela tiden och sedan lade han på. Efter det blev jag utan internet OCH hemtelefon i över 24 timmar.
Dagen efter blev det ett till argt samtal till deras kundtjänst och efter det kom allting tillbaka.
Inkompetenta idioter som jobbar där borta!
http://katidis.wordpress.com/2010/03/03/till-alla-som-har-problem-med-comhem/
Mvh
Hej.
Jag har grymma problem med Com Hem.
Mitt internet har inte funkat som det ska i över 1 år. Dom sa att dom skulle ta bort fakturorna för dom senaste 2 månaderna, sen helt bara så där poppar det in ett Inkassokrav från Sergel att Com Hem vill ha 634kr av mig…
Argt ringer jag upp Com Bort och säger till dom vad fan dom pysslar med, enligt deras “telefon loggar” så har dom bara tagit bort en liten summa. Så nu står jag här med inkasso krav på 635kr, samt en vanlig räkning på 534kr där dom lagt på 2x faktura avgifter…
Skriv gärna om detta jag tänker dra det till Aftonbladet och konsumentverket.
Dagens ilandsproblem? Du är alltså sur för att du får vad du begär, men i fel form?..
Dagens i-landsproblem är nog snarare det där med att inte kunna läsa…