För de som hängt med i denna serie om kukjävlaföretaget ComHem AB är följande dialog nedan där jag och helpdeskaren sist slutade vårt trevliga samtal.
– Jag kan skicka de tre första månaderna till dig.
– Det vore bra men kan du inte skicka alla samtidigt.
– Som jag sa “glöm det”. Vi gör det inte.
– Så de måste jag logga in för att själv printa ut?
– Precis.
– Ok jag fattar. Tack för hjälpen.
– Tack.
Det var i förra veckan detta skedde. Med vänliga durtreklanger tackade vi varandra och gick vidare i våra liv. Undertecknad ställde in sig i väntans tider och bevakade brevbäraren som en hök och helpdeskaren fortsatte (antar jag) sitt jobb med att sitta och svara i telefon och vara det alla helpdeskare är – dvs någon som ska hjälpa sina kunder. Igår kom jag hem sent från jobbet och möttes av ett comhem kuvert och sken upp innan jag sög tag i det.
– Hmm…vad tunt det här kuveret känns, sa jag till frugan.
– De är säkert ultratunna papper, sa hon “det finns nybryggt java”.
– Mmm… jag behöver verkligen en kopp! Du har säkert rätt, sa jag och letade upp brevsprättarkniven. Jag nynnade en glad liten trudelutt, tog en klunk av kaffet och tittade ut genom fönstret och sa till frugan” fan schysst väder vi haft på sistone. Livet är fint nu och strax kan jag skicka in alla fakturor till jobbet och få lite ersättning för utläggen. Hörru har du sett brevsprättarkniven?”
– Den borde ligga bredvid häftborttagaren.
– Nej där är den inte.
– Kolla bredvid gemböjargrunkan.
– Nope, fan vilket gott kaffe!
– Eller hur! Men hörru älskling varför öppnar du inte brevet med fingrarna.
– Meh! Att jag inte tänkte på det. Vad skulle jag göra utan dig och dina kloka råd!
– Ja du…
– Kom här sa jag med Barry White röst
– Men vad nu?
– De här fingrarna kan göra mer än att sprätta brev
– Oh…thi hi…
Och där lämnar vi Sughushållet och låter publikens fantasi löpa amok. Låt mig bara säga att jag inte visste att ett kuvert från ComHem skulle inspirera mig…
Hursomhelst. Några minuter senare sög jag tag i kuvert. Avslappnad och sprättade upp det. Världen blev mörk. Molnen hopade sig och jag kände att Comhem AB på nytt sänkt världsrekord i att misslyckas. Det där tunna kuveret innehöll 1 – jag upprepar 1 kopia på faktura för mars månad. Hur svårt ska det vara!? Han hade ju sagt att han skulle skicka januari, februari och mars månad till mig! Gnnnhhhh!!!
Återigen in i växelhelvetet. Och ni vet nu vid det här laget att alla de val man måste göra för att få prata med någon levande död i kundtjänsten. När jag väl kom fram och en kvinnlig röst (trevlig röst som fan might I add) svarade drog jag hela historien. Hon tyckte att det var tråkigt och så vitt hon kunde se på loggen så hade kollegan enbart skickat mars månad trots att han hade antecknat att jan och feb skulle skickas med.
– De kanske kommer imorgon.
– Kanske?
– Förmodligen menar jag.
– Kan du se om kollegan printat ut dem och lagt dem på brevlådan?
– Nej vi ser inte det.
– Vad ser du då?
– Att han skickat ut mars månad.
– Men inte januari och februari då?
– Nej.
– Vad baserar du då ditt antagande att “de kanske kommer imorgon” på då?
– Öh…
– Precis. Jag är inte så insatt i ert system. Men kan du se att A har skickat B så är det en sak. Men att därifrån anta att A med all sannolikhet har skickat C och D trots att det inte syns någonstans känns lite si så…hur ska jag uttrycka det…taget ut luften.
– Ja det förstås.
– Bra att vi förstår varandra. Tror du att om du har tid och lust vill säga skulle se till att jag kan få jan och feb fakturorna?
– Visst. Jag ser till att de skickas till dig.
– Perfekt. När jag ändå har dig på tråden – kan du se om lösenordet är skickat till “mina sidor”.
– Nej det är inte skickat. Men jag ser att du beställt det.
– *suck* Ok. Kan du se till att det också skickas till mig.
– Självklart.
– Bra. Ha en trevlig kväll.
– Detsamma.
– Tack så mycket.
– Tack!
Till protokollet: Jag har slutat med att ringa in och vara arg och förbannad eftersom jag själv är i lite samma sits på mitt jobb då jag måste serva våra kunder. Och med trevlig attityd och ton kommer man långt. Jag har inga åsikter om personerna som arbetar på kundtjänst för comhem ab. De är som folk i allmänhet. Några är idioter och några är guldkorn – men det är ett konstant systemfel när man inte ens kan ta emot en beställning, lova att utföra det och sedan åstadkomma 1/4 av det utlovade.
Till comhems försvar så finns det inget försvar…
Detta är post 15 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig på!
Sen är vi kvitt!
Läs även andra bloggares åsikter om comhem, internet, kund, rövknull, comhem ab, kundtjänst, reklam, skitföretag, tjuvar och banditer, telefonkö, Comhem, reklam, Mymlan, kukföretag, kundsupport, service, sugbloggen, digitalteve, inkompetens, utsugare, comhem suger, comhem skitbolag, kundtjänst, com hem, com hem ab, bredband, telefoni, it, data
Jag kommer såååå sakna den här serien när du når nummer 24. Kan du inte göra den till en ständigt pågående serie? Snälla?
hehe! Det finns onekligen material för en långkörare – men jag är rädd att det blir en comhemblogg och det vette fan om jag vill 😉
åh jag förstår precis hur jobbigt det kan vara!
Comhems Julkalender, kan du inte trycka upp en sån?
Ja fy fan för comhem >.< tjuvar och banditer är vad dom är!
Har också en del negativa erfarenheter av ComHem tyvärr.